Bosque

For this project, we were tasked with reinterpreting the text "BOSQUE," maintaining the uppercase structure of the previous version. Part of the change involved giving the logo more character and identity; however, the aim was for it to be subtle and attention-grabbing, but not overly so.

This logo evolved from a Sans Grotesca, designed to be very neutral, to an incised version with a more distinctive character. It was consolidated with two main letters: the "B," which features a disconnected segment to add even more identity and allow for its independent use as a brand icon; and a "Q" that we always enjoyed designing due to the wide variety of options this letter offers. Lastly, the letter "E," which is usually quite static with few variations, we decided to design in a more classic style. The result is a logo with more body, better spacing, and three distinctive shapes at the beginning, middle, and end.

The fact that a Latin American design studio, based in Costa Rica, commissioned this project to us as a Colombian studio, reflects regional support and a fresh perspective from the south towards details as delicate as the letters of this studio.
Para este proyecto, se nos encargó reinterpretar el texto "BOSQUE", manteniendo la estructura en caja alta del anterior. Parte del cambio consistió en darle más carácter e identidad al logo; sin embargo, se buscaba que fuera sutil y que llamara la atención, pero no en exceso.

Este logotipo evolucionó desde una Sans Grotesca, diseñada para ser muy neutral, hacia una versión incisa con un carácter más distintivo. Se consolidó con dos letras principales: la "B", que presenta un segmento desconectado para añadirle aún más identidad y permitir su uso independiente, como icono de marca; y una "Q" que siempre disfrutamos diseñar debido a la amplia variedad de opciones que ofrece esta letra. Por último, la letra "E", que suele ser bastante estática y con pocas variaciones, decidimos diseñarla con un estilo más clásico. El resultado es un logotipo con más cuerpo, mejor espaciado y con tres formas distintivas al inicio, en medio y al final.

El hecho de que un estudio de diseño latinoamericano, basado en Costa Rica, nos encargue este proyecto como estudio colombiano, refleja un apoyo regional y una nueva perspectiva desde el sur hacia detalles tan delicados como las letras de este estudio.
External Credits